.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران استان هدف تهراني‌ها‌

رئيس سازمان مسكن و شهرسازي مازندران گفت: در بحث خروج از كلانشهرها، مازندران رتبه برتر را در استقبال پايتخت‌نشينان به شمال كشور دارد.

به گزارش فارس سيد‌رسول رسولي‌ در همايش استاني ساماندهي ساخت و ساز و چشم انداز 20 ساله سيماي شهري كه در سالن همايش‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي واحد آيت‌الله آملي در حال برگزاري است، بيان داشت: از پنج سال گذشته تاكنون مازندران رتبه نخست توليدات بخش كشاورزي را به خود اختصاص داده است.
وي افزود: مازندران به لحاظ موقعيت جغرافيايي و مكاني از استان‌هاي مهم كشور است كه زمين در آن ارزش بالايي دارد و زمين باير در آن به ندرت يافت مي‌شود.
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي مازندران در بيان ارزش زمين‌هاي استان مازندران عنوان داشت: به لحاظ موقعيت جغرافيايي زمين‌هاي اين استان داراي اولويت چند‌‌گانه هستند كه بر ارزش و اهميت آن بيش از پيش مي‌افزايد و آن را داراي اولويت بسزايي مي‌كند.
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي مازندران با اشاره به اينكه مازندران در توليد گوشت و لبنيات نيز داراي رتبه‌هاي برتر كشور است، گفت: دامداري در اين استان از اهميت بسزايي برخوردار بوده كه ساخت و سازهاي بي‌رويه بر اين امر نيز تاثير گذاشته است.
وي با ابراز تاسف از پايين بودن قيمت زمين‌هاي كشاورزي در مازندران خاطرنشان كرد: به خاطر پايين بودن قيمت زمين‌هاي كشاورزي روي آوري به تغيير كاربري و همچنين ساخت و ساز در آن روز به روز افزايش مي‌يابد.
رسولي با اشاره به اينكه مازندران از سه‌راه اصلي به پايتخت كشور دسترسي دارد، عنوان داشت: اين امر موجب رغبت بيشتر پايتخت‌نشينان به مازندران شده و همچنين با وجود آزادراه تهران شمال و تكميل آن در آينده ورود به مازندران بيشتر مي‌شود.
وي ادامه داد: بهسازي و ترميم جاده‌هاي هراز، سوادكوه و چالوس رغبت بيشتري براي مردم مركز كشور ايجاد كرده تا به شمال كشور روي آورند و همچنين در نگاه آماري در بحث خروج از كلانشهرها اكنون مازندران رتبه نخست را در استقبال پايتخت نشينان در كشور دارد.
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي مازندران با اشاره به استقبال بيش از اندازه سرمايه‌گذاران در شمال كشور افزود: در استان‌هاي جنوبي مسئولان به دنبال جذب سرمايه‌گذار هستند ولي در اين استان سرمايه‌گذاران استقبال زيادي در امر سرمايه‌گذاري دارند كه صنعتي شدن استان نيز در اين امر بيش از پيش دخيل بوده است.
رسولي با تاكيد مقام معظم رهبري در مورد اصل 44 افزود: بايد در اين زمينه نيز چاره‌هاي اساسي انديشيده شود تا گره از كارها بازگشايي شود.
وي در بيان راهكارهاي اساسي در جلوگيري از ساخت و سازهاي بي‌رويه و غيرمجاز تصريح كرد: بايد كارگروهي متشكل از نمايندگان استانداري، مسكن و شهرسازي و اداره منابع طبيعي تشكيل شود تا به همراه قاضي حكم در سر صحنه ساخت و ساز صادر شده و احكام اجرايي شود. /1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

جواد 17 تير 1390

فقط استان غرب مازندران

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.